یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۰۰:۲۸

انگلیس اولین ناو هواپیمابر خود را به آب انداخت

باشگاه خبری فراساحل: نیروی دریایی ارتش انگلیس اولین ناو هواپیمابر خود موسوم به "ملکه الیزابت" را به آب انداخت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از بی بی سی، ناو هواپیمابر "ملکه الیزابت" اولین سفر دریایی‌اش را از بندر "روسایت" واقع در کشور اسکاتلند آغاز خواهد کرد. این ناو، بزرگترین و قدرتمندترین کشتی در تاریخ نیروی دریایی انگلیس است و به همین دلیل و بخاطر نمادین بودنش از اهمیت زیادی برخوردار است. انگلیس قریب به 10 سال از ناو هواپیمابر بی‌بهره بود. عرشه این ناو تقریبا به اندازه  3 زمین فوتبال وسعت دارد. باند پرواز این ناو 280 متر طول دارد. عرض عرشه نیز 70 متر ذکر شده است.

لازم به ذکر است ناو هواپیمابر "ملکه الیزابت" ابتدا باید آزمایشات عملیاتی خود را پشت سر بگذارد سپس بعد از گذشت یک سال اولین هواپیماها می‌توانند از این ناو به پرواز دربیایند. تاکنون 7 کشور آمریکا با 11 ناو، ایتالیا با 2 ناو، هند، چین، روسیه، فرانسه و برزیل هر کدام با یک ناو هواپیمابر صاحب این امکان بودند و انگلیس نیز با این ناو به هشتمین کشور دنیا بدل شد که صاحب ناو هواپیمابر است. شایان ذکر است که نیروی دریایی انگلیس یک ناو هواپیمابر دیگر نیز در دست ساخت دارد.



  کد خبر : 3935
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :